Sen i dieta
Nikogo nie dziwi już widok zapełnionych siłowni, ludzi biegających nawet podczas zimowej zawieruchy oraz osób pędzących rowerami. W świadomości społeczeństwa obudziło się przekonanie, że należy dbać o zdrowie, bo mamy je jedno i to ono jest najważniejsze. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni zaczęli walczyć ze swoją nadwagą, która nie jest zbyt dobra dla naszego organizmu. Niewielka liczba osób zdaje sobie jednak sprawę z tego, że w trakcie procesu odchudzania liczy się nie tylko dobra dieta i trening. Są to oczywiście bardzo istotne elementy, ale należy również pamiętać o śnie. Dlaczego?

Cały problem kumuluje się w następstwach krótkiej długości jego trwania. W obecnym świecie bardzo często pędzimy, a sen bardziej przypomina popołudniowe drzemki niż prawdziwy nocny odpoczynek. Większość społeczeństwa, aby obudzić się wyspanym, potrzebuje osiem godzin snu. Wydaje się, że grupa osób, która śpi, o wiele krócej będzie bardzo liczna, a spowodowane jest to różnymi czynnikami np. stresem.

Podczas spania nasz organizm przechodzi niesamowitą metamorfozę. Regeneruje się i zyskuje nowe siły na kolejny dzień pracy. Jednak, jeśli sen zostanie nagle przerwany a wraz z nim cały proces odnowy, staniemy się mniej wydajni oraz zostanie zaburzona nasza funkcjonalność. Taki obrót sprawy przyczyni się do tego, że aby ratować nasz organizm zaczniemy sięgać po słodkie przekąski, napoje gazowane czy też tłuste potrawy, przez co zacznie się tworzyć błędne koło, w którym będziemy walczyć z otyłością, a ona wciąż będzie pozostawała blisko nas.

Dodatkowo warto zwrócić uwagę na to, iż budząc się niewyspanym, mamy wielki apatyt niczym przysłowiowy wilk w bajce. Jest nam go bardzo ciężko zaspokoić, przez co zjadamy dużo większe porcje, niż powinniśmy. Te zaś przyczyniają się do tego, że zamiast chudnąć, od nowa tyjemy.

Jak możemy zauważyć, sen jest bardzo ważny w procesie odchudzania. Musimy dbać o swoje zdrowie i postarać się o to, abyśmy każdego ranka budzili się wypoczęci i pełni wigoru na dzień pełen różnych obowiązków i niespodzianek.

Similar Posts

2 komentarzy

  1. Sen jest bardzo ważny. Jednak widzę, że czasami moi pacjenci o tym zapominają. Zbyt mała ilość snu powoduje zwiększone wydzielanie greliny – hormonu głodu.

  2. Bardzo ciekawy artykuł. Ludzie często zaniedbują sen.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *