Regulamin Karty zakupowej Pan Materac i Mebi
Niniejszy Regulamin (dalej „Regulamin") określa ogólne zasady nabywania i użytkowania przedpłaconej Karty zakupowej.
I. Definicje
- Użyte w niniejszym Regulaminie określenia oznaczają:
Karta zakupowa - elektroniczny bon towarowy wydany na okaziciela, upoważniający do jednokrotnego lub wielokrotnego dokonywania zakupów w Salonach lub Sklepie internetowym w zakresie ustalonego limitu kwotowego.
Limit kwotowy - kwota środków przypisana do Karty zakupowej, która została postawiona do dyspozycji Użytkownika w ramach wydania Karty zakupowej
Wydawca- WIZJO spółką z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Rzeszowie pod adresem: Al. Wyzwolenia, 35-501 Rzeszów, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000801955, NIP 5170401485, REGON 384255478, o kapitale zakładowym 100.000,00 zł.
Użytkownik - każdorazowy posiadacz i okaziciel Karty zakupowej.
Nabywca - osoba, która nabywa na jakiejkolwiek podstawie Kartę zakupową i staje się jej pierwszym Użytkownikiem.
Salony Pan Materac - salony sprzedaży Wydawcy, których lista dostępna jest na stronach internetowych w domenie https://www.panmaterac.pl/nasze-sklepy
Salony Mebi - salony sprzedaży Wydawcy, których lista dostępna jest na stronach internetowych w domenie https://mebi.pl/nasze-sklepy.
Salony - łącznie Salony Pan Materac i Salony Mebi.
Sklep internetowy Pan Materac - platforma sprzedażowa oferująca Towary Wydawcy, dostępnana stronach internetowych w domenie https://www.panmaterac.pl/ prowadzona przez Wydawcę
Sklep internetowy Mebi - platforma sprzedażowa oferująca Towary Wydawcy, dostępna na stronach internetowych w domenie https://mebi.pl/ prowadzona przez Wydawcę
Sklep internetowy - łącznie Sklep internetowy Pan Materac i Sklep internetowy Mebi.
Towary - produkty oferowane do sprzedaży w Salonach oraz w Sklepie internetowym.
Aktywacja - proces aktywowania środków pieniężnych na Karcie zakupowej następujący w chwili dokonania zakupu Karty zakupowej w Salonie lub jej wydania na rzecz Nabywcy , też w innych przypadkach wskazanych w Regulaminie.
Transakcja - operacja dokonana przy użyciu Karty zakupowej, polegająca na wymianie całości lub części kwoty dostępnej na Karcie zakupowej na Towary oferowane przez Wydawcę lub podmioty z nim powiązane, przez co dochodzi do pomniejszenia kwoty dostępnej na Karcie zakupowej o kwotę odpowiadającą wartości nabytych przez Użytkownika Towarów oraz ewentualnego przypisania do Karty zakupowej nowej wartości do wykorzystania.
Regulamin - Regulamin Karty zakupowej PAN MATERAC i Mebi.
II. Nabycie i wydanie Karty zakupowej
- Karta zakupowa może zostać nabyta w Salonach, a w Sklepie internetowym o tyle, o ile będzie ona tam udostępniona do sprzedaży.
- Użytkownik ma możliwość zakupu Karty zakupowej na wybraną kwotę nie mniejszą niż 100 (słownie: sto) zł i nie większą niż 6.000 (słownie: sześć tysięcy) zł
- Karta zakupowa wydawana jest Użytkownikowi na plastikowym nośniku. Użytkownik nie ma możliwości żądania zwiększenia wartości Karty zakupowej na nośniku, który został już wydany ponad początkowo opłaconą i niewykorzystaną wartość.
- Zapłata za Kartę zakupową może nastąpić gotówką lub za pomocą karty płatniczej lub kartą kredytową. Płatność za Kartę zakupową nie może być dokonana przy użyciu innej Karty zakupowej. Karta zakupowa może być wydana ponadto:
- w ramach programów lojalnościowych lub konkursów organizowanych przez Wydawcę z tym jednak, że każdorazowo musi to wprost wynikać z regulaminów takich programów lojalnościowych lub konkursów,
- w ramach rekompensaty lub też innych form gratyfikacji w tym także prokonsumeckich rozwiązań polubownych w przypadku, gdy zarówno Wydawca jak i Nabywca wyrażą na to zgodę,
- na zasadach określonych w odrębnych promocjach jako prezent przyznawany w zamian za kwotę złożonego i zapłaconego zamówienia,
- w przypadku, gdy na jakiejkolwiek podstawie prawnej (np. odstąpienie od umowy, obniżenie ceny zakupu, zwrot nadpłaconej zaliczki itp.) Wydawca jest zobowiązany do dokonania zwrotu środków na rzecz Nabywcy, a Nabywca wyrazi zgodę na dokonanie tego zwrotu na Kartę zakupową.
- W przypadkach, o których mowa w ust. 4, o ile wynika to z przepisów prawa Nabywca w celu uzyskania Karty zakupowej może zostać zobowiązany do podania danych osobowych niezbędnych do rozliczenia podatkowego. Niepodanie danych osobowych w sytuacji, w której jest to niezbędne do prawidłowego odprowadzenia zobowiązań publicznoprawnych uniemożliwi wydanie Karty zakupowej.
- Przy zakupie Karty zakupowej nie są uwzględniane żadne rabaty, a w tym takie, które mogłyby przysługiwać Użytkownikowi zgodnie z aktualną polityką rabatową Wydawcy, a w szczególności z tytułu programu lojalnościowego, chyba że co innego wyraźnie wynika z danej polityki rabatowej lub programu lojalnościowego.
- Karta zakupowa w rozumieniu obowiązujących przepisów prawa nie jest elektronicznym instrumentem płatniczym, jak również nie jest elektroniczną kartą płatniczą.
- Karta zakupowa nie podlega wymianie na środki pieniężne (gotówkę) w całości lub w części, a opłacona wartość Karty zakupowej nie podlega oprocentowaniu.
- Poza przypadkami określonymi przepisami prawa i Regulaminu Karta zakupowa nie podlega zwrotom
- Ze względu na fakt, że Karty zakupowe są wydawane na okaziciela Wydawca nie wydaje duplikatów Karty zakupowej.
III. Użytkowanie Karty zakupowej
- Karta zakupowa daje możliwość wielokrotnego dokonywania zakupów Towarów w Salonach i Sklepach internetowych.
- Użytkownik może korzystać z Karty zakupowej natychmiast, od momentu jej Aktywacji.
- Termin ważności Karty zakupowej wynosi 12 miesięcy od daty jej nabycia od Wydawcy. W przypadku niewykorzystania Limitu kwoty w tym terminie Użytkownik jest uprawniony do indywidualnego rozliczenia z Wydawcą
- Wydawca uwzględni, przy realizacji Karty zakupowej rabaty, które przysługują Użytkownikowi zgodnie z aktualną polityką rabatową Wydawcy chyba że zgodnie z daną promocją lub ofertą specjalną Karta zakupowa została wyłączona. Postanowienie stosuje się odpowiednio do innych bonów zakupowych.
- Przy realizacji Karty zakupowej, Użytkownikowi nie przysługuje prawo otrzymania reszty w gotówce, gdy wartość otrzymywanego Towaru jest niższa niż aktualna wartość Karty zakupowej. Pozostała, niewykorzystana wartość Karty zakupowej, pozostaje do wykorzystania przez Użytkownika w okresie ważności Karty zakupowej.
- W przypadku gdy cena zakupionego przez Użytkownika Towaru jest wyższa niż kwota środków pieniężnych na Karcie zakupowej Użytkownik zobowiązany jest do zapłaty różnicy ceny gotówką lub kartą płatniczą lub kartą kredytową.
- Wydawca ma prawo odmówić realizacji płatności Kartą zakupową w przypadku braku Limitu kwoty na Karcie zakupowej, upływu terminu ważności Karty zakupowej, czy też braku przejściowych technicznych możliwości realizacji płatności Kartą zakupową (np. braku odczytu Karty zakupowej na skutek uszkodzenia jej nośnika).
- Karta zakupowa jest kartą na okaziciela i może być przekazana drugiej osobie, która od chwili jej przekazania staje się jej Użytkownikiem.
- Użytkownik ma prawo do sprawdzenia aktualnej wysokości wartości Karty zakupowej do wykorzystania, bezpośrednio w Salonach Pan Materac.
- Karta zakupowa po upływie terminu jej ważności, przestaje być aktywna i nie uprawnia do dokonywania dalszych zakupów.
- Użytkownik jest odpowiedzialny za poprawne użycie i bezpieczeństwo Karty zakupowej. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za Karty zakupowe, które zostały utracone bądź, których nośnik, po przekazaniu Użytkownikowi, został uszkodzony lub zniszczony z przyczyn innych niż leżące po stronie Wydawcy. W przypadku utraty (w tym również kradzieży) Karta zakupowa nie podlega odtworzeniu ze względu na fakt, że jest ona wydawana na okaziciela.
IV. Zwrot Towarów zakupionych za pomocą Karty zakupowej
W przypadku wydania decyzji reklamacyjnej o uznaniu zwrotu Towaru lub też w przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru, zakupionego za pomocą Karty zakupowej, Użytkownik w zamian otrzyma równowartość kwoty zakupu reklamowanego Towaru w postaci Karty zakupowej o wartości zwrotu, a w przypadkach gdy nie jest to możliwe w tym w przypadku, gdy minimalny Limit kwotowy jest wyższy niż kwota zwrotu, w gotówce bądź przelewem na wskazany rachunek bankowy.
V. Ochrona Danych Osobowych
- Wydawca jest administratorem danych osobowych Nabywcy, Użytkowników oraz osób wskazanych przez Użytkowników.
- Dane osobowe są przetwarzane przez Wydawcę zgodnie z przepisami prawa oraz wyłącznie w celach związanych z działalnością Wydawcy w zakresie: wydawania Kart zakupowych, wykonywania i obsługi transakcji z wykorzystaniem Kart zakupowych, prowadzenia komunikacji z Użytkownikami oraz rozpatrywania reklamacji, a także w zakresie archiwizacji i ewidencji prowadzonych działań.
- Dane osobowe są przetwarzane na podstawie:
- umowy sprzedaży Karty zakupowej (art. 6ust. 1 lit. b RODO),
- chrony interesów posiadacza Karty zakupowej (w tym doręczenie Karty zakupowej, obsługa komunikacji, rozpatrzenie reklamacji) (Art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- uzasadnionego interesu Wydawcy (np. obrona przed roszczeniami czy w przypadku danych osób trzecich podawanych przez Użytkowników-- wskazanie adresu do doręczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
- na podstawie przepisu prawa (np. kiedy w związku z wydaniem Karty zakupowej Wydawca jest zobowiązany dokonać rozliczenia podatkowego) (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
- Dane osobowe są przechowywane przez okres niezbędny dla realizacji czynności niezbędnych do zakupu Kart zakupowych przez Nabywcę oraz pozostałych czynności wskazanych w Regulaminie. Po tym okresie, dane mogą być przetwarzane w oparciu o: obowiązki prawne Wydawcy (np. w zakresie przechowywania dokumentów księgowych), czy prawnie uzasadniony interes (obrona przed roszczeniami, jakie mogą przysługiwać wobec Wydawcy) jednak wyłącznie przez czas niezbędny zgodnie z każdą z tych podstaw.
- Wydawca zapewnia osobom, których dane osobowe przetwarza, realizację uprawnień wynikających z przepisów prawa, w tym prawa dostępu do treści własnych danych osobowych, ich sprostowania, zmiany, usunięcia lub przenoszenia, a ponadto prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych oraz do wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania na zasadach określonych właściwymi przepisami. Ponadto, w przypadku dobrowolnego udzielania zgody na przetwarzanie danych każda osoba, której dane są przetwarzane ma prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych. Każdej osobie, której dane są przetwarzane przysługuje również prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- UDane osobowe dotyczące Nabywców i Użytkowników oraz innych osób, których dane zgłosił Użytkownik lub Nabywca, są chronione przez Wydawcę przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, a także innymi przypadkami ich ujawnienia albo utraty lub nieuprawnioną modyfikacją wskazanych danych oraz informacji poprzez stosowanie odpowiednich zabezpieczeń technicznych i organizacyjnych.
- W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się odpowiednie zapisy Polityki Prywatności, której treść dostępna jest na stronie https://www.panmaterac.pl/c/polityka-prywatnosci-46.
VI. Reklamacje
- Użytkownik ma prawo zgłosić reklamację w przypadku:
- nieprzypisania Karcie zakupowej Limitu kwotowego, który miał być jej przypisany,
- nieuzasadnionego obciążenia Karty zakupowej lub
- uszkodzenia Karty zakupowej powstałego przed jej zakupem bądź w trakcie akceptowania Karty zakupowej przez Wydawcę,
- innych niż opisane w literze c uszkodzenia lub zniszczenia Karty zakupowej z tym jednak, że co do zasady jedynie o tyle, o ile będzie możliwe ustalenie dostępności środków na Karcie zakupowej z uwzględnieniem, że za integralność Karty zakupowej odpowiedzialność ponosi jej posiadacz,
- ymczasowego odmówienia przez Wydawcę realizacji Karty zakupowej z przyczyn niezależnych od Wydawcy w tym w szczególności w przypadku awarii systemu,
- w innych przypadkach, w których na mocy przepisów prawa reklamacja przysługuje
- W przypadku, o którym mowa w ust. 1 lit e) na żądanie Użytkownika taka okoliczność zostanie pisemnie potwierdzona. Jeśli dzień odmowy realizacji transakcji przy wykorzystaniu Karty zakupowej byłby ostatnim dniem ważności Karty zakupowej okres ważności Karty zakupowej wydłuża się o okres trwania awarii systemu. W przypadku, gdyby termin ważności karty był bliski wyczerpania na uzasadnione żądanie Klienta może dojść do przedłużenia czasu obowiązywania Karty.
- Reklamację można złożyć w drodze elektronicznej poprzez email reklamacje@panmaterac.pl lub w Salonie Sprzedaży.
- W celu sprawnego rozpatrzenia reklamacji zaleca się, aby zawierała ona: imię i nazwisko, dane kontaktowe, okoliczności uzasadniających reklamację, dane Karty zakupowej, a także konkretne żądanie Użytkownika związane ze składaną reklamacją. Zaleca się także załączenie do reklamacji dokumentów, które ją uzasadniają i mogą być pomocne do rozstrzygnięcia reklamacji
- Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji, Wydawca zwraca się do Użytkownika składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie. Nieuzupełnienie koniecznych danych lub informacji może skutkować nieuwzględnieniem reklamacji. Użytkownik może jednak w późniejszym terminie uzupełnić dane składając ponownie reklamację.
- Wydawca rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty otrzymania reklamacji. Użytkownik otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji drogą korespondencji elektronicznej, na adres podany przez niego w reklamacji, bądź pisemnie. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji Wydawca powiadomi o tym Użytkownika podając powody tej decyzji.
- W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji Wydawca wyda Użytkownikowi nową Kartę zakupową o wartości stanowiącej równowartość środków zgromadzonych na reklamowanej Karcie zakupowej na dzień wydania nowej Karty zakupowej. Okres ważności Karty zakupowej będzie co najmniej równy okresowi ważności obowiązującemu dla reklamowanej Karty zakupowej.
- Użytkownik będący konsumentem może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym:
- może skierować sprawę do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy inspekcji handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie zaistniałego sporu
- może zwrócić się do wojewódzkiego inspektora inspekcji handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia zaistniałego sporu;
- postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia zaistniałego sporu;
- może skorzystać z bezpłatnej pomocy w sprawie pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów i dochodzenia roszczeń powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów oraz organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów.
VII. Postanowienia końcowe
- Treść Regulaminu jest dostępna w Salonach Pan Materac oraz Salonach Mebi, w siedzibie Wydawcy oraz na Stronach internetowych pod adresami: https://www.panmaterac.pl/c/regulamin-sklepu-2 lub https://mebi.pl/cms/3-regulamin-sklepu.
- W przypadku zmiany Regulaminu, Wydawca poinformuje o tym Użytkowników na Stronach internetowych oraz w Salonach.
- Wydawca uprawniony jest do zmiany Regulaminu z następujących przyczyn:
- konieczność dostosowania treści Regulaminu do nowych lub znowelizowanych przepisów prawnych lub ich interpretacji stosowanej przez sądy lub organy władzy publicznej, mających wpływ na treść Regulaminu,
- wydanie orzeczenia, decyzji, zalecenia lub innego podobnego aktu przez sąd lub uprawniony organ władzy publicznej, mającego bezpośredni wpływ na treść Regulaminu i skutkującego koniecznością jego zmiany w celu dostosowania do takiego orzeczenia, decyzji, zalecenia lub innego podobnego aktu,
- usunięcie ewentualnych omyłek, błędów, niejasności lub wątpliwości interpretacyjnych dotyczących treści Regulaminu,
- konieczność aktualizacji wymogów technicznych lub standardów bezpieczeństwa wskazanych w Regulaminie,
- zmiany są korzystne dla Nabywców lub Użytkowników,
- zmiany w zakresie nazw, adresów, danych firmowych lub odnośników wskazanych w treści Regulaminu,
- w przypadkach, gdy zmiana ma charakter czysto techniczny i nie powoduje uszczerbku po stronie Użytkowników.
- Zmiany w Regulaminie nie mogą naruszać praw nabytych Użytkowników.
- Zmiany w Regulaminie ~~Regulamin~~ wchodzą w życie od dnia wskazanego w jego zmianie, nie krótszym niż 7 dni od dnia jego ogłoszenia przez Wydawcę, z tym zastrzeżeniem, że zmiany o charakterze technicznym i informacyjnym bądź takie, które nie wpływają na pogorszenie sytuacji Uczestników mogą nastąpić w terminie krótszym.
- Wydawca może zakończyć udostępniania Kart zakupowych w celu ich nabycia, kończąc program objęty Regulaminem za miesięcznym uprzedzeniem. W tej sytuacji wszystkie uprawnienia nabyte zgodnie z Regulaminem przez Nabywców i Użytkowników Kart zakupowych pozostają w mocy.
- W razie niezgodności postanowień Regulaminu z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa w miejsce postanowień Regulaminu stosuje się te przepisy, a pozostała część Regulaminu pozostaje w mocy.
- W przypadku, gdy Wydawca umożliwia nabycie Karty zakupowej w Sklepach internetowych zastosowanie do jej nabycia będzie miał każdorazowo regulamin danego Sklepu internetowego dostępny odpowiednio: https://www.panmaterac.pl/c/regulamin-sklepu-2 oraz https://mebi.pl/cms/3-regulamin-sklepu.
- Wydanie Karty zakupowej Użytkownikowi nie stanowi sprzedaży opodatkowanej podatkiem od towarów i usług w rozumieniu odpowiednich przepisów podatkowych.