Chat with us, powered by LiveChat Ogólne warunki sprzedaży

OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY

W SKLEPACH STACJONARNYCH PAN MATERAC

Właścicielem sklepów prowadzonych pod marką Pan Materac (dalej jako „Sklep”) jest Wizjo Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Rzeszowie, adres: ul. Wyzwolenia 2, 35-501 Rzeszów, NIP: 5170401485, REGON: 384255478, wpisana do Rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000801955 adres elektroniczny: salon@panmaterac.pl, numer telefonu kontaktowego 17 777 95 00 (dalej jako „Sprzedawca”).

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Ogólne Warunki Sprzedaży dotyczą Sprzedaży prowadzonej na terenie Rzeczpospolitej Polski w Sklepach oraz sprzedaży poza lokalem Sprzedawcy. Ogólne Warunki Sprzedaży nie dotyczą sprzedaży na odległość.

  2. Jeżeli nic innego nie wynika z opisu produktu, produkty oferowane w Sklepie są nowe.

  3. W przypadku sprzedaży produktów powystawowych lub testowych szczegółowy opis ich stanu uwzględniający ewentualne wady lub ubytki zamieszczony zostanie w treści Zamówienia. Klient przed złożeniem zamówienia zostanie poinformowany o istnieniu ewentualnych wad lub ubytków takiego produktu.

  4. Ceny produktów w Sklepie są cenami brutto i wyrażone są w złotych polskich.

  5. W przypadku, gdy sprzedaż Produktu dokonywana jest w ramach procedury TaxFree Klient jest zobowiązany do uiszczenia całości ceny sprzedaży najpóźniej w chwili wydania Produktu, które winno nastąpić w Sklepie.

 

II. DEFINICJE

  1. Ogólne Warunki Sprzedaży lub OWS – niniejszy regulamin określający zasady sprzedaży prowadzonej na terenie Rzeczpospolitej Polski w Sklepach oraz sprzedaży poza lokalem Sprzedawcy. Ogólne Warunki Sprzedaży nie dotyczą sprzedaży na odległość.

  2. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, nabywająca produkty Sprzedawcy.

  3. Konsument – osoba fizyczna nabywająca produkty w Sklepie w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

  4. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osobaprawna lub jednostka nieposiadającaosobowości prawnej, nabywająca Produkty wSklepie w ramach działalności gospodarczejlub zawodowej; w przypadku osoby fizycznejza Przedsiębiorcę uważa się osobę fizycznąnabywającą Produkty w Sklepie w celuzwiązanym bezpośrednio z jej działalnościągospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika,że posiada ona dla niej charakter zawodowy,wynikający w szczególności z przedmiotuwykonywanej przez nią działalnościgospodarczej, udostępnionego na podstawieprzepisów o Centralnej Ewidencji i Informacjio Działalności gospodarczej.

  5. Przedsiębiorca na prawach konsumenta - osoba fizyczna nabywająca Produkty w Sklepie w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że posiada ona dla niej charakter zawodowy, wynikający w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności gospodarczej.

  6. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, stanowiące przyjęcie oferty oraz potwierdzające fakt zawarcia Umowy sprzedaży Produktu, złożone Sprzedawcy przez Klienta, zawierające informacje niezbędne do zawarcia i wykonania Umowy sprzedaży.

  7. Produkt – rzecz ruchoma dostępna w Sklepie, przeznaczona do sprzedaży przez Sprzedawcę dla Klientów.

  8. Produkt niestandardowy – rzecz ruchoma wykonana w oparciu o indywidualne oświadczenie Klienta ze wskazaniem przez Klienta jej indywidualnych cech w tym w szczególności wymiarów, materiału oraz elementów; a bazująca na Produkcie.

  9. Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży w rozumieniu Kodeksu cywilnego, dotycząca sprzedaży przez Sprzedawcę na rzecz Klienta Produktów objętych Zamówieniem, której warunki określa OWS.

  10. Producent – podmiot zewnętrzny względem Sprzedawcy, którego Produkty oferowane są w Sklepie.

  11. Dzień roboczy – dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy zgodnie z ustawą z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach ustawowo wolnych od pracy.

  12. Sklep lub siedziba Sprzedawcy – obiekt, w którym stale prowadzona jest sprzedaż w ramach marki Pan Materac.

  13. Sprzedaż poza Sklepem - umowa zawarta przy jednoczesnej fizycznej obecności stron jednak poza Sklepem lub siedzibą Sprzedawcy.

  14. Dane osobowe - wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej ("osobie, której dane dotyczą").

  15. RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE

 

III. SKŁADANIE ZAMÓWIENIA

  1. Zamówienia Produktów znajdujących się w ofercie Sprzedawcy składane są u pracowników Sklepu.

  2. Przy składaniu zamówienia, w przypadku produktów innych niż wykonywanych na zamówienie Klienta Sprzedawca poinformuje Klienta o gabarytach i rozmiarach opakowań w jakich znajdują się zamawiane Produkty w celu umożliwienia Klientowi oceny, czy warunki lokalowe w miejscu przeznaczenia lub dostawy, wniesienia i montażu Produktów pozwalają na standardowe (z wykorzystaniem drzwi wejściowych oraz klatek schodowych) wniesienie i montaż Produktów.

  3. W przypadku gdy Zamówienie dotyczy Produktów wykonywanych na zamówienie o gabarytach i rozmiarach opakowań Produktu przed montażem Sprzedawca poinformuje Klienta, gdy te będą znane.

  4. Od poinformowania Klienta o gabarytach opakowań Produktów Sprzedawca może odstąpić w przypadku Produktów niestandardowych oraz takich, w przypadku których wielkość opakowania jest niemal równa z wielkością Produktu albo też są wydawane bez opakowania.

  5. W przypadku niezrealizowania zamówienia uiszczona przez Klienta zaliczka zostanie zwrócona Klientowi.

  6. W przypadku produktów zakupionych w Sklepach stacjonarnych nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. W uzasadnionych przypadkach Sprzedawca może jednak przyjąć zwrot towaru przekazując cenę Produktu do przeznaczenia na inny zakup w Sklepie. Możliwość taka nie dotyczy jednak produktów niestandardowych wykonanych na specjalne zamówienie Klienta.

 

IV. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA

  1. Termin na realizację Zamówienia uzależniony jest od dostępności Produktu, ewentualnie od czasu potrzebnego na jego wytworzenie przez Producenta.

  2. Termin realizacji Zamówienia liczony jest od chwili uiszczenia zaliczki na poczet Zamówienia i jest każdorazowo ustalany indywidualnie z Klientem zależnie od zamawianego Produktu.

  3. Zmiana terminu realizacji zamówienia może nastąpić wyłącznie z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy. Za takie przyczyny uznać należy w szczególności siłę wyższą, opóźnienia w dostawie materiałów i komponentów niezbędnych do wykonania Produktu, przestój Producenta wywołany siłą wyższą lub innym podobnych zdarzeniem, upadłość Producenta, opóźnienie w dostawie Produktu od Producenta do Sprzedawcy

 

V. PŁATNOŚĆ

  1. W dniu składania Zamówienia Klient zobowiązany jest do uiszczenia zaliczki w wysokości 30% wartości Zamówienia. W przypadku zamówień wykonywanych na indywidualne zamówienie Klienta wysokość zaliczki będzie ustalana indywidualnie.

  2. Pozostałą część wartości Zamówienia, Klient zobowiązany jest do opłacenia w terminie określonym w treści Zamówienia nie później jednak niż w przeddzień nadania Produktu do Klienta , a w przypadku jego odbioru w Sklepie – przed jego odbiorem.

  3. Płatność może zostać dokonana, w zależności od udostępnianych przez dany Salon wariantów, w następujący sposób:

  1. gotówką

  2. kartą płatnicza,

  3. przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy

  4. za pobraniem,

  5. w formie ratalnej polegająca na sfinansowaniu zakupu kredytem konsumenckim udzielanym przez banki, których aktualna lista jest udostępniana w Sklepie.

  6. za pomocą Karty Zakupowej Pan Materac i Mebi (bon towarowy wydawany na okaziciela), której zasady są uregulowane przez odrębny regulamin dostępny na www.panmaterac.pl/karta-podarunkowa

  1. Płatność przelewem na rachunek bankowy powinna zostać dokona na rachunek bankowy Sprzedawcy wskazany w Zamówieniu.

 

VI. ODBIÓR ZAMÓWIENIA

  1. Jeżeli w Zamówieniu wybrano odbiór Produktu w Sklepie, a nie jego dostawę, Klient zostanie poinformowany o skompletowaniu Zamówienia i jego gotowości do odbioru.

  2. Powiadomienie, o którym mowa w ust. 1 dokonywane jest za pośrednictwem wiadomości e-mail lub telefonicznie (w tym poprzez sms) w zależności od wskazania Klienta na Zamówieniu.

  3. Niezależnie od sposobu odbioru Zamówienia Klient zobowiązany jest do dokonania odbioru zamówionego Produktu.W przypadku odbioru osobistego Klient zobowiązany jest do jego odebrania w terminie 5 dni od dnia otrzymania powiadomienia o gotowości Zamówienia do odbioru .

  4. W przypadku nieodebrania Produktu wzakreślonym w ust. 3 terminie Sprzedawcamoże wezwać ponownie Klienta do odebraniaProduktu i wyznaczy dodatkowy termin 3dniowy na odebranie Produktu, liczony oddnia otrzymania przez Klienta wezwania. Pobezskutecznym upływie terminu wskazanegow ponownym wezwaniu, Sprzedawcauprawniony jest do wezwania Klienta doodbioru towaru z wyznaczeniemdodatkowego 3-dniowego terminu podrygorem odstąpienia od umowy albo też podrygorem dochodzenia roszczeń na zasadachokreślonych w ust. 5 związanych zkoniecznością przechowywania Produktu.

  5. W przypadku, gdy Klient ze szczególnie uzasadnionych i niemożliwych do przewidzenia przyczyn nie jest w stanie w dalszym ciągu podjąć zamówionego Produktu może skontaktować się ze Sklepem, w którym go kupił w celu ustalenia innego rozwiązania.

  6. W przypadku Klientów będących Przedsiębiorcami przejście ciężarów i korzyści związanych z Produktem następuje w momencie wydania go przewoźnikowi lub w momencie jego odebrania (w przypadku odbioru osobistego).

  7. W przypadku Klientów będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach konsumenta, przejście ciężarów i korzyści związanych z Produktem następuje w momencie jego wydania przez przewoźnika lub w momencie jego odebrania (w przypadku odbioru osobistego).

 

VII. DOSTAWA

  1. Jeżeli w Zamówieniu wybrano dostawę Produktu, a nie jego odbiór w Sklepie zamówiony Produkt dostarczany jest na adres wskazany przez Klienta w Zamówieniu. O planowanym dniu dostawy Produktu informuje się Klienta.

  2. Dostawy odbywają się w Dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 20:00. Przedział godzinowy dostawy zostanie ustalony, w miarę istniejących możliwości, z Klientem.

  3. Dostawa Zamówienia nie obejmuje wniesienia Produktów oraz ich montażu..

  4. Koszty dostarczenia Produktu ponosi Sprzedawca. Koszty usług dodatkowych związanych z dostawą (montaż, wniesienie) ponosi Klient i każdorazowo ustalane są one indywidualnie z Klientemю

  5. Dostawa Produktu w przypadku płatności przelewem następuje po zaksięgowaniu kwoty na rachunku bankowym Sprzedawcy. W przypadku Produktów na zamówienie Klient zostanie poinformowany o terminie wysyłki. W sytuacji wyboru opcji „za pobraniem” płatność następuje przy odbiorze Produktu.

 

VIII. WNIESIENIE I MONTAŻ

  1. Usługa wniesienia i/lub montażu jest usługą dodatkową. Koszty usług dodatkowych związanych z dostawą (montaż, wniesienie) ponosi Klient i każdorazowo ustalane są one indywidualnie z Klientem.

  2. W przypadku zlecenia przez Klienta wniesienia i montażu Klient winien upewnić się i zweryfikować, czy wymiary budynku oraz poszczególnych pomieszczeń przez, które wnoszony będzie Produkt oraz umeblowanie znajdujące się w budynku, umożliwiają swobodne wniesienie Produktu do pomieszczenia, w którym ma odbywać się montaż.

  3. Pomieszczenie, w którym Produkt ma być montowany, musi spełniać minimalne wymogi co do wymiarów dla prawidłowego montażu i ustawienia produktu. Minimalne wymogi odpowiadają gabarytom Produktu po złożeniu powiększonych o 70 cm.

  4. W przypadku, gdy pomieszczenie niespełnia wymogów prawidłowego montażulub nie jest możliw e dokonanie swobodnegowniesienia Produktu, możliwe jest odstąpienieod umowy dotyczącej wniesienia i montażuprzez Sprzedawcę. Oświadczenie w tymzakresie może zostać złożone w dniu dostawyi montażu poprzez wpis do protokołu montażuProduktu i do jego złożenia upoważnione sąkażdorazowo osoby dokonujące wniesienialub montażu . W sytuacji, gdy wniesienie lubmontaż nie jest możliwy z przyczyn leżącychpo stronie Konsumenta może on zostaćobciążony rzeczywistymi kosztamizwiązanymi z tymi działaniami jakie poniósł wzwiązku z nimi Sprzedawca. W przypadku, októrym mowa zdaniu poprzednim, gdywniesienie lub montaż nie jest możliwe zprzyczyn leżących po stronie Klientaniebędącego Konsumentem opłata niepodlega zwrotowi. W przypadku, gdywniesienie lub montaż nie jest możliwy zprzyczyn leżących po stronie Sprzedawcyopłata podlega zwrotowi.

  5. Wniesienie Produktów odbywa się przy użyciu „siły mięśni”. Podmioty realizujące przedmiotową usługę nie dysponują specjalistycznym sprzętem umożliwiającym zewnętrzne przetransportowanie Produktów na kondygnacje budynków.

  6. Montaż zamówionych Produktów powinien odbywać się w odpowiednio przygotowanym pomieszczeniu. Pomieszczenia powinny być tak zagospodarowana, aby zapewnić wolną przestrzeń do wykonywania prac montażowych.

  7. Po zakończeniu montażu sporządzony zostanie protokół z wykonania montażu. W protokole mogą zostać wskazane uwagi do wykonanego montażu.

  8. Odpady powstałe w trakcie realizacji montażu stanowią własność Klienta, a Sprzedawca nie jest zobowiązany do ich odebrania.

  9. W przypadku Przedsiębiorców oraz przedsiębiorców na prawach konsumenta w sytuacji powstania szkody w związku z realizacją usługi wniesienia oraz montażu odpowiedzialność za jej powstanie ponosi podmiot świadczący przedmiotową usługę. Postanowienie nie ogranicza odpowiedzialności Sprzedawcy względem Konsumentów.

 

IX. OBOWIĄZKI KLIENTA

  1. Klient zobowiązany jest do:

  1. zapoznania się z Ogólnymi Warunkami Sprzedaży

  2. dokonania zapłaty za Zamówienia w całości

  3. dokonania odbioru Produktu,

  4. w przypadku dostawy pokwitowania odbioru Produktu

  5. przeliczenia ilości opakowań Produktów oraz sprawdzenia ich zawartości pod względem ilościowym oraz jakościowym,

  6. w przypadku zlecenia wniesienia i montażu Produktu zweryfikowania wymiarów zamówionych Produktów oraz wymiarów miejsca dostawy ze szczególnym uwzględnieniem wymiarów otworów drzwiowych, drzwi na klatce schodowej, wymiarów klatki schodowej oraz windy, przez które zamówienie będzie dostarczane w celu uniknięcia trudności związanych z ich dostarczeniem i transportem.

 

X. REKLAMACJE – NIEZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ

  1. Klientowi będącemu Przedsiębiorcą nie przysługują uprawnienia z tytułu rękojmi za wady rzeczy sprzedanej

  2. Wobec Klientów będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach konsumenta Sprzedawca p o n o s i odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z umową na zasadach określonych w rozdziale 5a ustawy o prawach konsumenta.

  3. Reklamacja może zostać złożona pisemnie na adres: Wizjo Sp. z o.o., ul. Trembeckiego 5, 35-234 Rzeszów lub drogą mailową na adres: reklamacje@panmaterac.pl.

  4. Składając reklamację Klient może skorzystać ze wzoru formularza reklamacji zamieszczonego na stronie Sklepu internetowego pod adresem: https://www.panmaterac.pl/img/cms/docs/reklamacje-i-zwroty.pdf, jednak nie jest to obowiązkowe.

  5. W przypadku składania reklamacji bez wykorzystania wzoru formularza reklamacji zaleca się podanie w zgłoszeniu reklamacyjnym co najmniej następujących danych:

  1. imię, nazwisko, adres do korespondencji i dane kontaktowe;

  2. informacje dotyczące daty zawarcia umowy wraz z potwierdzeniem jej zawarcia;

  3. informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia niezgodności Produktu z umową;

  4. żądanie dotyczące sposobu realizacji reklamacji.

  1. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.

  2. O sposobie rozpatrzenia reklamacji towaru Klient zostanie powiadomiony pisemnie lub na innym trwałym nośniku (np. PDF, wiadomość e-mail).

  3. Przed złożeniem reklamacji dotyczących wymiarów Produktu rekomenduje się weryfikację zamówienia, informacji o produkcie (instrukcji) i karty produktu. Część Produktów, ze względu na swoją specyfikę (np. materace ze względu na swą miękkość) może przewidywać nieznaczne odstępstwa w wymiarach rzeczywistych, od wymiarów podanych w karcie produktu.



XI. GWARANCJA

  1. Produkty sprzedawane w Sklepie nie są objęte gwarancją Sprzedawcy. Sprzedawca odpowiada za niezgodność Produktu z umową.

  2. Produkty sprzedawane przez Sprzedawcęmogą być objęte gwarancją udzieloną przezgwaranta. Treść oraz warunki gwarancjizostaną określone w dokumenciegwarancyjnym wystawionym przez gwarantaoraz dołączone do sprzedawanego Produktualbo udostępnione w inny sposób, wszczególności na stronie internetowej Sklepuwwww.panmaterac.pl, z tym że w tymprzypadku uprawniony z gwarancji możeżądać od gwaranta wydania oświadczeniagwarancyjnego utrwalonego na papierze lubinnym trwałym nośniku (dokumentgwarancyjny).

 



XII. DANE OSOBOWE

Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania przez Sprzedawcę danych osobowych Klientów znajdują się w Klauzuli informacyjnej dołączonej do Zamówienia.

 

XIII. ODSTĄPIENIE OD UMOWY ZAWARTEJ POZA SKLEPEM

  1. Postanowienie to nie dotyczy sprzedaży Produktów w Sklepach a jedynie sprzedaży stacjonarnej w innych niż Sklepy miejscach w szczególności na targach itp.

  2. Klient będący Konsumentem, jak również Przedsiębiorca na prawach konsumenta, który zawarł umowę poza Sklepem (poza lokalem przedsiębiorcy), może w terminie 30 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.

  3. Prawo do odstąpienia od umowy nieprzysługuje Konsumentowi, jak równieżPrzedsiębiorcy na prawach konsumenta, wprzypadku Produktów niestandardowychwyprodukowanych według specyfikacjiKonsumenta, zgodnie z art. 38 pkt 3) ustawy zdnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.Produkty co do, których Konsumentowi nieprzysługuje prawo do odstąpienia od umowywyraźnie oznaczone są w formularzuZamówienia informacją„Produkt na zamówienie” oraz w swym opisiezawierają pouczenie o braku uprawnienia doodstąpienia od umowy.

  4. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia, w którym Klient objął Produkt w posiadanie lub w którym wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik weszła w posiadanie Produktu, a w przypadku Umowy sprzedaży, która:

  1. obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, jego partii lub części,

  2. polega na regularnym dostarczaniu Produktu przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów

  1. Klient, uprawnienie do odstąpienia od umowy sprzedaży może zrealizować poprzez wysłanie wypełnionego i podpisanego oświadczenia o odstąpieniu od umowy na adres: Wizjo Sp. z o.o., ul. Trembeckiego 5, 35-234 Rzeszów, adres elektroniczny: salon@panmaterac.pl. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

  2. Wykonując prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży Klient może skorzystać z formularza oświadczenia o odstąpieniu od umowy zamieszczonego na stronie Sklepu internetowego pod adresem: https://www.panmaterac.pl/img/cms/docs/oswiadczenie-o-odstapieniu-od-umowy.pdf.

  3. W przypadku odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niezawartą.

  4. W razie odstąpienia od umowy Klient ma obowiązek zwrócić zakupiony towar niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zwracanego towaru przed upływem 14 dni na adres: Wizjo Sp. z o.o., ul. Trembeckiego 5 Magazyn, 35-234 Rzeszów

  5. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, w tym także koszty zwrotu rzeczy, których nie da się odesłać w zwykłym trybie pocztą (o których mowa w ust. 13 poniżej).

  6. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, zwróci Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.

  7. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy wskazał inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

  8. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

  9. Sprzedawca oferuje Produkty, które ze względu na swój charakter nie mogą zostać w zwykłym trybie odesłane pocztą. Koszt zwrotu takich Produktów zależy od sposobu realizacji przez Klienta zwrotu (m.in. wybranej firmy transportowej) i może wynieść nawet 800 zł za sztukę. W przypadku zamiaru zwrotu Produktów wielkogabarytowych prosimy o wcześniejszy kontakt.

  10. W chwili odstąpienia przez Konsumenta oraz Przedsiębiorcę na prawach konsumenta od umowy zawartej poza Sklepem (lokalem przedsiębiorstwa) wygasają powiązane z nią umowy dodatkowe, jeżeli na ich podstawie świadczenie jest spełniane przez Sprzedawcę lub osobę trzecią na podstawie porozumienia ze Sprzedawcą. Konsument oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumentów nie ponoszą kosztów związanych z wygaśnięciem tych umów.

  11. Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozwiązania sporu w przypadku odmownego rozpoznania reklamacji Produktu z tytułu niezgodności Produktu z Umową sprzedaży zawartej poza Sklepem, zgodnie z informacjami przekazanymi w odpowiedzi na reklamację. W przypadku braku takich informacji Sklep wyraża zgodę na pozasądowe rozstrzyganie sporów.

 

XIV. ZGŁASZANIE PROBLEMÓW ZWIĄZANYCHZ BEZPIECZEŃSTWEM PRODUKTÓW

  1. Sprzedawca, w zakresie w którym jest producentem w rozumieniu rozporządzenia 2023/9880 o ogólnym bezpieczeństwie produktów, w trosce o wysoką jakość Produktów oraz ich bezpieczeństwo umożliwiamy zgłaszanie problemów związanych z bezpieczeństwem produktów oferowanych przez Sprzedawcę

  2. Zgłoszenia te mogą dotyczyć:

  1. incydentów związanych z użytkowaniem Produktów,

  2. podejrzeń o potencjalne zagrożenia dla zdrowia lub życia

  3. wszelkich nieprawidłowości mogących wpłynąć na bezpieczeństwo użytkowania

  1. Kwestie dotyczące bezpieczeństwa Produktów można zgłaszać za pośrednictwem:

  1. dostępnego formularza na stronie panmaterac.pl

  2. adresu e-mail: reklamacje@panmaterac.pl

  3. telefonicznie pod numerem: 17 777 95 00 (czynny w godzinach pon. - pt. 8:00-16:00),

  4. listownie na adres: Wizjo Sp. z o.o., al. Wyzwolenia 2, 35-510 Rzeszów.

  1. Aby zgłoszenie mogło zostać prawidłowo rozpatrzone, konieczne jest podanie: nazwa, numer seryjny lub numeru EAN Produktu oraz opis problemu (np. rodzaj zagrożenia, zaistniały incydent), a w celu udzielenia odpowiedzi na zgłoszenie także danych zgłaszającego umożliwiających udzielenie takiej odpowiedzi. Do zgłoszenia można dołączyć także Załączniki takie jak zdjęcie Produktu lub inne materiały obrazujące zgłaszaną kwestię

  2. Po otrzymaniu zgłoszenia wyślemy automatyczne potwierdzenie na podany adres e-mail. Zgłoszenie zostanie rozpatrzone w terminie do [np. 10 dni roboczych], a zgłaszający zostanie poinformowany o podjętych działaniach.

  3. W przypadku potwierdzenia zagrożenia:

  1. Skontaktujemy się z Państwem w celu omówienia dalszych kroków,

  2. Podjęte zostaną działania zgodne z przepisami, w tym możliwe wycofanie produktu z rynku, jeśli będzie to konieczne

  1. Jeśli zgłoszenie dotyczy Produktów, których Sprzedający nie jest producentem w rozumieniu rozporządzenia 2023/9880 o ogólnym bezpieczeństwie produktów, przekażemy dane kontaktowe właściwego producenta lub wskażemy sposób zgłoszenia problemu bezpośrednio do niego.

 

XV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Klient otrzymuje OWS od Sprzedawcy podczas składania Zamówienia. Nadto Klient może uzyskać dostęp do OWS w każdym czasie, w każdym Sklepie lub siedzibie Sprzedawcy lub za pośrednictwem korespondencji e-mail.

  2. Jeśli którekolwiek z postanowień OWS zostanie uznane za niezgodne z prawem, nieważne lub w inny sposób niewykonalne w zakresie przewidzianym przepisami prawa, to w tym zakresie zostaje ono wyłączone. W pozostałym zakresie OWS pozostaje w mocy.

  3. OWS podlegają prawu polskiemu oraz zostają poddane jurysdykcji sądów polskich. Wybór prawa polskiego nie pozbawia Konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy, na mocy prawa jakie byłoby właściwe w razie braku wyboru prawa.

  4. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Konsumentem, jak również Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, rozstrzygane będą przez sąd powszechny właściwy zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego

  5. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Przedsiębiorcą, rozstrzygane będą przez sąd powszechny właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy

  6. W sprawach nie uregulowanych OWS mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązującego prawa, a w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz ustawy z dnia z dnia 12 maja 2011 r. o kredycie konsumenckim.