OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY
W SKLEPACH STACJONARNYCH PAN MATERAC
Właścicielem sklepów prowadzonych pod marką Pan Materac (dalej jako „Sklep”) jest Wizjo Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Rzeszowie, adres: ul. Wyzwolenia 2, 35-501 Rzeszów, NIP: 5170401485, REGON: 384255478, wpisana do Rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000801955 adres elektroniczny: salon@panmaterac.pl, numer telefonu kontaktowego 17 777 95 00 (dalej jako „Sprzedawca”).
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
-
Ogólne Warunki Sprzedaży dotyczą Sprzedaży prowadzonej na terenie Rzeczpospolitej Polski w Sklepach oraz sprzedaży poza lokalem Sprzedawcy. Ogólne Warunki Sprzedaży nie dotyczą sprzedaży na odległość.
-
Jeżeli nic innego nie wynika z opisu produktu, produkty oferowane w Sklepie są nowe.
-
W przypadku sprzedaży produktów powystawowych lub testowych szczegółowy opis ich stanu uwzględniający ewentualne wady lub ubytki zamieszczony zostanie w treści Zamówienia. Klient przed złożeniem zamówienia zostanie poinformowany o istnieniu ewentualnych wad lub ubytków takiego produktu.
-
Ceny produktów w Sklepie są cenami brutto i wyrażone są w złotych polskich.
-
W przypadku, gdy sprzedaż Produktu dokonywana jest w ramach procedury TaxFree Klient jest zobowiązany do uiszczenia całości ceny sprzedaży najpóźniej w chwili wydania Produktu, które winno nastąpić w Sklepie.
II. DEFINICJE
-
Ogólne Warunki Sprzedaży lub OWS – niniejszy regulamin określający zasady sprzedaży prowadzonej na terenie Rzeczpospolitej Polski w Sklepach oraz sprzedaży poza lokalem Sprzedawcy. Ogólne Warunki Sprzedaży nie dotyczą sprzedaży na odległość.
-
Klient – osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, nabywająca produkty Sprzedawcy.
-
Konsument – osoba fizyczna nabywająca produkty w Sklepie w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
-
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osobaprawna lub jednostka nieposiadającaosobowości prawnej, nabywająca Produkty wSklepie w ramach działalności gospodarczejlub zawodowej; w przypadku osoby fizycznejza Przedsiębiorcę uważa się osobę fizycznąnabywającą Produkty w Sklepie w celuzwiązanym bezpośrednio z jej działalnościągospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika,że posiada ona dla niej charakter zawodowy,wynikający w szczególności z przedmiotuwykonywanej przez nią działalnościgospodarczej, udostępnionego na podstawieprzepisów o Centralnej Ewidencji i Informacjio Działalności gospodarczej.
-
Przedsiębiorca na prawach konsumenta - osoba fizyczna nabywająca Produkty w Sklepie w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że posiada ona dla niej charakter zawodowy, wynikający w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności gospodarczej.
-
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, stanowiące przyjęcie oferty oraz potwierdzające fakt zawarcia Umowy sprzedaży Produktu, złożone Sprzedawcy przez Klienta, zawierające informacje niezbędne do zawarcia i wykonania Umowy sprzedaży.
-
Produkt – rzecz ruchoma dostępna w Sklepie, przeznaczona do sprzedaży przez Sprzedawcę dla Klientów.
-
Produkt niestandardowy – rzecz ruchoma wykonana w oparciu o indywidualne oświadczenie Klienta ze wskazaniem przez Klienta jej indywidualnych cech w tym w szczególności wymiarów, materiału oraz elementów; a bazująca na Produkcie.
-
Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży w rozumieniu Kodeksu cywilnego, dotycząca sprzedaży przez Sprzedawcę na rzecz Klienta Produktów objętych Zamówieniem, której warunki określa OWS.
-
Producent – podmiot zewnętrzny względem Sprzedawcy, którego Produkty oferowane są w Sklepie.
-
Dzień roboczy – dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy zgodnie z ustawą z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach ustawowo wolnych od pracy.
-
Sklep lub siedziba Sprzedawcy – obiekt, w którym stale prowadzona jest sprzedaż w ramach marki Pan Materac.
-
Sprzedaż poza Sklepem - umowa zawarta przy jednoczesnej fizycznej obecności stron jednak poza Sklepem lub siedzibą Sprzedawcy.
-
Dane osobowe - wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej ("osobie, której dane dotyczą").
-
RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
III. SKŁADANIE ZAMÓWIENIA
-
Zamówienia Produktów znajdujących się w ofercie Sprzedawcy składane są u pracowników Sklepu.
-
Przy składaniu zamówienia, w przypadku produktów innych niż wykonywanych na zamówienie Klienta Sprzedawca poinformuje Klienta o gabarytach i rozmiarach opakowań w jakich znajdują się zamawiane Produkty w celu umożliwienia Klientowi oceny, czy warunki lokalowe w miejscu przeznaczenia lub dostawy, wniesienia i montażu Produktów pozwalają na standardowe (z wykorzystaniem drzwi wejściowych oraz klatek schodowych) wniesienie i montaż Produktów.
-
W przypadku gdy Zamówienie dotyczy Produktów wykonywanych na zamówienie o gabarytach i rozmiarach opakowań Produktu przed montażem Sprzedawca poinformuje Klienta, gdy te będą znane.
-
Od poinformowania Klienta o gabarytach opakowań Produktów Sprzedawca może odstąpić w przypadku Produktów niestandardowych oraz takich, w przypadku których wielkość opakowania jest niemal równa z wielkością Produktu albo też są wydawane bez opakowania.
-
W przypadku niezrealizowania zamówienia uiszczona przez Klienta zaliczka zostanie zwrócona Klientowi.
-
W przypadku produktów zakupionych w Sklepach stacjonarnych nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. W uzasadnionych przypadkach Sprzedawca może jednak przyjąć zwrot towaru przekazując cenę Produktu do przeznaczenia na inny zakup w Sklepie. Możliwość taka nie dotyczy jednak produktów niestandardowych wykonanych na specjalne zamówienie Klienta.
IV. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA
-
Termin na realizację Zamówienia uzależniony jest od dostępności Produktu, ewentualnie od czasu potrzebnego na jego wytworzenie przez Producenta.
-
Termin realizacji Zamówienia liczony jest od chwili uiszczenia zaliczki na poczet Zamówienia i jest każdorazowo ustalany indywidualnie z Klientem zależnie od zamawianego Produktu.
-
Zmiana terminu realizacji zamówienia może nastąpić wyłącznie z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy. Za takie przyczyny uznać należy w szczególności siłę wyższą, opóźnienia w dostawie materiałów i komponentów niezbędnych do wykonania Produktu, przestój Producenta wywołany siłą wyższą lub innym podobnych zdarzeniem, upadłość Producenta, opóźnienie w dostawie Produktu od Producenta do Sprzedawcy
V. PŁATNOŚĆ
-
W dniu składania Zamówienia Klient zobowiązany jest do uiszczenia zaliczki w wysokości 30% wartości Zamówienia. W przypadku zamówień wykonywanych na indywidualne zamówienie Klienta wysokość zaliczki będzie ustalana indywidualnie.
-
Pozostałą część wartości Zamówienia, Klient zobowiązany jest do opłacenia w terminie określonym w treści Zamówienia nie później jednak niż w przeddzień nadania Produktu do Klienta , a w przypadku jego odbioru w Sklepie – przed jego odbiorem.
-
Płatność może zostać dokonana, w zależności od udostępnianych przez dany Salon wariantów, w następujący sposób:
-
gotówką
-
kartą płatnicza,
-
przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy
-
za pobraniem,
-
w formie ratalnej polegająca na sfinansowaniu zakupu kredytem konsumenckim udzielanym przez banki, których aktualna lista jest udostępniana w Sklepie.
-
za pomocą Karty Zakupowej Pan Materac i Mebi (bon towarowy wydawany na okaziciela), której zasady są uregulowane przez odrębny regulamin dostępny na www.panmaterac.pl/karta-podarunkowa
-
Płatność przelewem na rachunek bankowy powinna zostać dokona na rachunek bankowy Sprzedawcy wskazany w Zamówieniu.
VI. ODBIÓR ZAMÓWIENIA
-
Jeżeli w Zamówieniu wybrano odbiór Produktu w Sklepie, a nie jego dostawę, Klient zostanie poinformowany o skompletowaniu Zamówienia i jego gotowości do odbioru.
-
Powiadomienie, o którym mowa w ust. 1 dokonywane jest za pośrednictwem wiadomości e-mail lub telefonicznie (w tym poprzez sms) w zależności od wskazania Klienta na Zamówieniu.
-
Niezależnie od sposobu odbioru Zamówienia Klient zobowiązany jest do dokonania odbioru zamówionego Produktu.W przypadku odbioru osobistego Klient zobowiązany jest do jego odebrania w terminie 5 dni od dnia otrzymania powiadomienia o gotowości Zamówienia do odbioru .
-
W przypadku nieodebrania Produktu wzakreślonym w ust. 3 terminie Sprzedawcamoże wezwać ponownie Klienta do odebraniaProduktu i wyznaczy dodatkowy termin 3dniowy na odebranie Produktu, liczony oddnia otrzymania przez Klienta wezwania. Pobezskutecznym upływie terminu wskazanegow ponownym wezwaniu, Sprzedawcauprawniony jest do wezwania Klienta doodbioru towaru z wyznaczeniemdodatkowego 3-dniowego terminu podrygorem odstąpienia od umowy albo też podrygorem dochodzenia roszczeń na zasadachokreślonych w ust. 5 związanych zkoniecznością przechowywania Produktu.
-
W przypadku, gdy Klient ze szczególnie uzasadnionych i niemożliwych do przewidzenia przyczyn nie jest w stanie w dalszym ciągu podjąć zamówionego Produktu może skontaktować się ze Sklepem, w którym go kupił w celu ustalenia innego rozwiązania.
-
W przypadku Klientów będących Przedsiębiorcami przejście ciężarów i korzyści związanych z Produktem następuje w momencie wydania go przewoźnikowi lub w momencie jego odebrania (w przypadku odbioru osobistego).
-
W przypadku Klientów będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach konsumenta, przejście ciężarów i korzyści związanych z Produktem następuje w momencie jego wydania przez przewoźnika lub w momencie jego odebrania (w przypadku odbioru osobistego).
VII. DOSTAWA
-
Jeżeli w Zamówieniu wybrano dostawę Produktu, a nie jego odbiór w Sklepie zamówiony Produkt dostarczany jest na adres wskazany przez Klienta w Zamówieniu. O planowanym dniu dostawy Produktu informuje się Klienta.
-
Dostawy odbywają się w Dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 20:00. Przedział godzinowy dostawy zostanie ustalony, w miarę istniejących możliwości, z Klientem.
-
Dostawa Zamówienia nie obejmuje wniesienia Produktów oraz ich montażu..
-
Koszty dostarczenia Produktu ponosi Sprzedawca. Koszty usług dodatkowych związanych z dostawą (montaż, wniesienie) ponosi Klient i każdorazowo ustalane są one indywidualnie z Klientemю
-
Dostawa Produktu w przypadku płatności przelewem następuje po zaksięgowaniu kwoty na rachunku bankowym Sprzedawcy. W przypadku Produktów na zamówienie Klient zostanie poinformowany o terminie wysyłki. W sytuacji wyboru opcji „za pobraniem” płatność następuje przy odbiorze Produktu.
VIII. WNIESIENIE I MONTAŻ
-
Usługa wniesienia i/lub montażu jest usługą dodatkową. Koszty usług dodatkowych związanych z dostawą (montaż, wniesienie) ponosi Klient i każdorazowo ustalane są one indywidualnie z Klientem.
-
W przypadku zlecenia przez Klienta wniesienia i montażu Klient winien upewnić się i zweryfikować, czy wymiary budynku oraz poszczególnych pomieszczeń przez, które wnoszony będzie Produkt oraz umeblowanie znajdujące się w budynku, umożliwiają swobodne wniesienie Produktu do pomieszczenia, w którym ma odbywać się montaż.
-
Pomieszczenie, w którym Produkt ma być montowany, musi spełniać minimalne wymogi co do wymiarów dla prawidłowego montażu i ustawienia produktu. Minimalne wymogi odpowiadają gabarytom Produktu po złożeniu powiększonych o 70 cm.
-
W przypadku, gdy pomieszczenie niespełnia wymogów prawidłowego montażulub nie jest możliw e dokonanie swobodnegowniesienia Produktu, możliwe jest odstąpienieod umowy dotyczącej wniesienia i montażuprzez Sprzedawcę. Oświadczenie w tymzakresie może zostać złożone w dniu dostawyi montażu poprzez wpis do protokołu montażuProduktu i do jego złożenia upoważnione sąkażdorazowo osoby dokonujące wniesienialub montażu . W sytuacji, gdy wniesienie lubmontaż nie jest możliwy z przyczyn leżącychpo stronie Konsumenta może on zostaćobciążony rzeczywistymi kosztamizwiązanymi z tymi działaniami jakie poniósł wzwiązku z nimi Sprzedawca. W przypadku, októrym mowa zdaniu poprzednim, gdywniesienie lub montaż nie jest możliwe zprzyczyn leżących po stronie Klientaniebędącego Konsumentem opłata niepodlega zwrotowi. W przypadku, gdywniesienie lub montaż nie jest możliwy zprzyczyn leżących po stronie Sprzedawcyopłata podlega zwrotowi.
-
Wniesienie Produktów odbywa się przy użyciu „siły mięśni”. Podmioty realizujące przedmiotową usługę nie dysponują specjalistycznym sprzętem umożliwiającym zewnętrzne przetransportowanie Produktów na kondygnacje budynków.
-
Montaż zamówionych Produktów powinien odbywać się w odpowiednio przygotowanym pomieszczeniu. Pomieszczenia powinny być tak zagospodarowana, aby zapewnić wolną przestrzeń do wykonywania prac montażowych.
-
Po zakończeniu montażu sporządzony zostanie protokół z wykonania montażu. W protokole mogą zostać wskazane uwagi do wykonanego montażu.
-
Odpady powstałe w trakcie realizacji montażu stanowią własność Klienta, a Sprzedawca nie jest zobowiązany do ich odebrania.
-
W przypadku Przedsiębiorców oraz przedsiębiorców na prawach konsumenta w sytuacji powstania szkody w związku z realizacją usługi wniesienia oraz montażu odpowiedzialność za jej powstanie ponosi podmiot świadczący przedmiotową usługę. Postanowienie nie ogranicza odpowiedzialności Sprzedawcy względem Konsumentów.
IX. OBOWIĄZKI KLIENTA
-
Klient zobowiązany jest do:
-
zapoznania się z Ogólnymi Warunkami Sprzedaży
-
dokonania zapłaty za Zamówienia w całości
-
dokonania odbioru Produktu,
-
w przypadku dostawy pokwitowania odbioru Produktu
-
przeliczenia ilości opakowań Produktów oraz sprawdzenia ich zawartości pod względem ilościowym oraz jakościowym,
-
w przypadku zlecenia wniesienia i montażu Produktu zweryfikowania wymiarów zamówionych Produktów oraz wymiarów miejsca dostawy ze szczególnym uwzględnieniem wymiarów otworów drzwiowych, drzwi na klatce schodowej, wymiarów klatki schodowej oraz windy, przez które zamówienie będzie dostarczane w celu uniknięcia trudności związanych z ich dostarczeniem i transportem.
X. REKLAMACJE – NIEZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ
-
Klientowi będącemu Przedsiębiorcą nie przysługują uprawnienia z tytułu rękojmi za wady rzeczy sprzedanej
-
Wobec Klientów będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach konsumenta Sprzedawca p o n o s i odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z umową na zasadach określonych w rozdziale 5a ustawy o prawach konsumenta.
-
Reklamacja może zostać złożona pisemnie na adres: Wizjo Sp. z o.o., ul. Trembeckiego 5, 35-234 Rzeszów lub drogą mailową na adres: reklamacje@panmaterac.pl.
-
Składając reklamację Klient może skorzystać ze wzoru formularza reklamacji zamieszczonego na stronie Sklepu internetowego pod adresem: https://www.panmaterac.pl/img/cms/docs/reklamacje-i-zwroty.pdf, jednak nie jest to obowiązkowe.
-
W przypadku składania reklamacji bez wykorzystania wzoru formularza reklamacji zaleca się podanie w zgłoszeniu reklamacyjnym co najmniej następujących danych:
-
imię, nazwisko, adres do korespondencji i dane kontaktowe;
-
informacje dotyczące daty zawarcia umowy wraz z potwierdzeniem jej zawarcia;
-
informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia niezgodności Produktu z umową;
-
żądanie dotyczące sposobu realizacji reklamacji.
-
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
-
O sposobie rozpatrzenia reklamacji towaru Klient zostanie powiadomiony pisemnie lub na innym trwałym nośniku (np. PDF, wiadomość e-mail).
-
Przed złożeniem reklamacji dotyczących wymiarów Produktu rekomenduje się weryfikację zamówienia, informacji o produkcie (instrukcji) i karty produktu. Część Produktów, ze względu na swoją specyfikę (np. materace ze względu na swą miękkość) może przewidywać nieznaczne odstępstwa w wymiarach rzeczywistych, od wymiarów podanych w karcie produktu.
XI. GWARANCJA
-
Produkty sprzedawane w Sklepie nie są objęte gwarancją Sprzedawcy. Sprzedawca odpowiada za niezgodność Produktu z umową.
-
Produkty sprzedawane przez Sprzedawcęmogą być objęte gwarancją udzieloną przezgwaranta. Treść oraz warunki gwarancjizostaną określone w dokumenciegwarancyjnym wystawionym przez gwarantaoraz dołączone do sprzedawanego Produktualbo udostępnione w inny sposób, wszczególności na stronie internetowej Sklepuwwww.panmaterac.pl, z tym że w tymprzypadku uprawniony z gwarancji możeżądać od gwaranta wydania oświadczeniagwarancyjnego utrwalonego na papierze lubinnym trwałym nośniku (dokumentgwarancyjny).
XII. DANE OSOBOWE
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania przez Sprzedawcę danych osobowych Klientów znajdują się w Klauzuli informacyjnej dołączonej do Zamówienia.
XIII. ODSTĄPIENIE OD UMOWY ZAWARTEJ POZA SKLEPEM
-
Postanowienie to nie dotyczy sprzedaży Produktów w Sklepach a jedynie sprzedaży stacjonarnej w innych niż Sklepy miejscach w szczególności na targach itp.
-
Klient będący Konsumentem, jak również Przedsiębiorca na prawach konsumenta, który zawarł umowę poza Sklepem (poza lokalem przedsiębiorcy), może w terminie 30 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.
-
Prawo do odstąpienia od umowy nieprzysługuje Konsumentowi, jak równieżPrzedsiębiorcy na prawach konsumenta, wprzypadku Produktów niestandardowychwyprodukowanych według specyfikacjiKonsumenta, zgodnie z art. 38 pkt 3) ustawy zdnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.Produkty co do, których Konsumentowi nieprzysługuje prawo do odstąpienia od umowywyraźnie oznaczone są w formularzuZamówienia informacją„Produkt na zamówienie” oraz w swym opisiezawierają pouczenie o braku uprawnienia doodstąpienia od umowy.
-
Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia, w którym Klient objął Produkt w posiadanie lub w którym wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik weszła w posiadanie Produktu, a w przypadku Umowy sprzedaży, która:
-
obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, jego partii lub części,
-
polega na regularnym dostarczaniu Produktu przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów
-
Klient, uprawnienie do odstąpienia od umowy sprzedaży może zrealizować poprzez wysłanie wypełnionego i podpisanego oświadczenia o odstąpieniu od umowy na adres: Wizjo Sp. z o.o., ul. Trembeckiego 5, 35-234 Rzeszów, adres elektroniczny: salon@panmaterac.pl. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
-
Wykonując prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży Klient może skorzystać z formularza oświadczenia o odstąpieniu od umowy zamieszczonego na stronie Sklepu internetowego pod adresem: https://www.panmaterac.pl/img/cms/docs/oswiadczenie-o-odstapieniu-od-umowy.pdf.
-
W przypadku odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niezawartą.
-
W razie odstąpienia od umowy Klient ma obowiązek zwrócić zakupiony towar niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zwracanego towaru przed upływem 14 dni na adres: Wizjo Sp. z o.o., ul. Trembeckiego 5 Magazyn, 35-234 Rzeszów
-
Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, w tym także koszty zwrotu rzeczy, których nie da się odesłać w zwykłym trybie pocztą (o których mowa w ust. 13 poniżej).
-
Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, zwróci Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
-
Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy wskazał inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
-
Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
-
Sprzedawca oferuje Produkty, które ze względu na swój charakter nie mogą zostać w zwykłym trybie odesłane pocztą. Koszt zwrotu takich Produktów zależy od sposobu realizacji przez Klienta zwrotu (m.in. wybranej firmy transportowej) i może wynieść nawet 800 zł za sztukę. W przypadku zamiaru zwrotu Produktów wielkogabarytowych prosimy o wcześniejszy kontakt.
-
W chwili odstąpienia przez Konsumenta oraz Przedsiębiorcę na prawach konsumenta od umowy zawartej poza Sklepem (lokalem przedsiębiorstwa) wygasają powiązane z nią umowy dodatkowe, jeżeli na ich podstawie świadczenie jest spełniane przez Sprzedawcę lub osobę trzecią na podstawie porozumienia ze Sprzedawcą. Konsument oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumentów nie ponoszą kosztów związanych z wygaśnięciem tych umów.
-
Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozwiązania sporu w przypadku odmownego rozpoznania reklamacji Produktu z tytułu niezgodności Produktu z Umową sprzedaży zawartej poza Sklepem, zgodnie z informacjami przekazanymi w odpowiedzi na reklamację. W przypadku braku takich informacji Sklep wyraża zgodę na pozasądowe rozstrzyganie sporów.
XIV. ZGŁASZANIE PROBLEMÓW ZWIĄZANYCHZ BEZPIECZEŃSTWEM PRODUKTÓW
-
Sprzedawca, w zakresie w którym jest producentem w rozumieniu rozporządzenia 2023/9880 o ogólnym bezpieczeństwie produktów, w trosce o wysoką jakość Produktów oraz ich bezpieczeństwo umożliwiamy zgłaszanie problemów związanych z bezpieczeństwem produktów oferowanych przez Sprzedawcę
-
Zgłoszenia te mogą dotyczyć:
-
incydentów związanych z użytkowaniem Produktów,
-
podejrzeń o potencjalne zagrożenia dla zdrowia lub życia
-
wszelkich nieprawidłowości mogących wpłynąć na bezpieczeństwo użytkowania
-
Kwestie dotyczące bezpieczeństwa Produktów można zgłaszać za pośrednictwem:
-
dostępnego formularza na stronie panmaterac.pl
-
adresu e-mail: reklamacje@panmaterac.pl
-
telefonicznie pod numerem: 17 777 95 00 (czynny w godzinach pon. - pt. 8:00-16:00),
-
listownie na adres: Wizjo Sp. z o.o., al. Wyzwolenia 2, 35-510 Rzeszów.
-
Aby zgłoszenie mogło zostać prawidłowo rozpatrzone, konieczne jest podanie: nazwa, numer seryjny lub numeru EAN Produktu oraz opis problemu (np. rodzaj zagrożenia, zaistniały incydent), a w celu udzielenia odpowiedzi na zgłoszenie także danych zgłaszającego umożliwiających udzielenie takiej odpowiedzi. Do zgłoszenia można dołączyć także Załączniki takie jak zdjęcie Produktu lub inne materiały obrazujące zgłaszaną kwestię
-
Po otrzymaniu zgłoszenia wyślemy automatyczne potwierdzenie na podany adres e-mail. Zgłoszenie zostanie rozpatrzone w terminie do [np. 10 dni roboczych], a zgłaszający zostanie poinformowany o podjętych działaniach.
-
W przypadku potwierdzenia zagrożenia:
-
Skontaktujemy się z Państwem w celu omówienia dalszych kroków,
-
Podjęte zostaną działania zgodne z przepisami, w tym możliwe wycofanie produktu z rynku, jeśli będzie to konieczne
-
Jeśli zgłoszenie dotyczy Produktów, których Sprzedający nie jest producentem w rozumieniu rozporządzenia 2023/9880 o ogólnym bezpieczeństwie produktów, przekażemy dane kontaktowe właściwego producenta lub wskażemy sposób zgłoszenia problemu bezpośrednio do niego.
XV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
Klient otrzymuje OWS od Sprzedawcy podczas składania Zamówienia. Nadto Klient może uzyskać dostęp do OWS w każdym czasie, w każdym Sklepie lub siedzibie Sprzedawcy lub za pośrednictwem korespondencji e-mail.
-
Jeśli którekolwiek z postanowień OWS zostanie uznane za niezgodne z prawem, nieważne lub w inny sposób niewykonalne w zakresie przewidzianym przepisami prawa, to w tym zakresie zostaje ono wyłączone. W pozostałym zakresie OWS pozostaje w mocy.
-
OWS podlegają prawu polskiemu oraz zostają poddane jurysdykcji sądów polskich. Wybór prawa polskiego nie pozbawia Konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy, na mocy prawa jakie byłoby właściwe w razie braku wyboru prawa.
-
Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Konsumentem, jak również Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, rozstrzygane będą przez sąd powszechny właściwy zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego
-
Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Przedsiębiorcą, rozstrzygane będą przez sąd powszechny właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy
-
W sprawach nie uregulowanych OWS mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązującego prawa, a w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz ustawy z dnia z dnia 12 maja 2011 r. o kredycie konsumenckim.

